Kaçkar gezisi

Altıparmak dağlarında yer alan Kaçkar dağlarını gezmeye gittik. Çok güzel yerlerdi.

8 Ağustos 2007 Çarşamba akşamı saat 11’de Giresun’dan yola çıktık. Saat 5’de Rize/Çamlıhemşin’e bağlı Topluca köyüne vardık. Çay içip dinlendikten sonra saat 7’de Eyüp amcanın Ford minibüsü ile Komati yaylasına doğru yola çıktık. 2,5 saat sonra Komati yaylasına vardık. Yol boyunca ağaçlara yerleştirilmiş kara kovanlar gördük. Bazı ağaçlar ayı çıkmasın diye çinko levhalar kaplanmıştı. Yol güzergâhında eskinde yaya olarak yolculuk eden ailelerin yapmış olduğu konaklama evleri gördük, birçok irili ufaklı obuzdan geçtik. Bazılarında balık olduğunu öğrendik. Komati’ye vardığımızda etraf sis ile kaplıydı bu nedenle nasıl bir yerde olduğumuzu tam olarak anlayamadık. Teleferik arızalı olduğu için çantalarımızı bırakıp yaya olarak Nozana’ya doğru yaya olarak tırmanmaya başladık. Tırmanışımız 1,5 saat sürdü. Yol boyunca böğürtlen ve çilek yedik. Yolda bir kez mola verdik. Nozana’ya vardığımızda bir süre dinledik. Arızalanan motor için çalışanları gördük. Motorun tamirinin mümkün olmadığı anlaşılınca çantalarımızın at ile getirilmesine karar verildi. Bizde yaya olarak Nozana’dan Gola obasına kadar yukarı doğru eğimli bir yolda 2 saat daha yürüdük ve kalacağımız eve ulaştık. Yol boyunca sis ve çiğse altında ilerlediğimiz için elbiselerimiz ıslanmıştı, onları kuzene üzerine astık. Uyuyarak dinlendik, yemek yedik ve çay içtik. Çantalarımızı almak için Eyüp amcanın tekrar tek başına Komati’ye gidip geldiğini öğrendik. Yorgunluk ölen bizler Eyüp amcaya gıpta ile baktık. Obadan birkaç kişi daha ziyaretimize geldik. Saha sonrada uyuduk.

Güneş saat 5:20 gibi doğmasına rağmen bulunduğumuz oba buzul vadisinde yer aldığı için güneşi ancak 7:30’da görebildik. Sabah kahvaltısını yaptıktan sonra güneş kremlerimizi sürerek yola çıktık. Amacımız Kaçkar Gölü’ne çıkmaktı. Çevrede ağaç olmadığı için karşılaştırma yapamadığımızdan gideceğimiz yer bize çok yakın geldi. Aslında ne kadar uzak olduğunu 1,5 saat yürüyünce anladık. Bir tepeyi aştığımızda karşımıza başka bir tepe çıkıyordu. Yol boyunca yer yerden sular akıyordu, inekler otluyordu.

Bismil taş

Üçgen Tepesi

Ambar Gölü

Hatırlayabildiğim Lazca kelime “pandima”, anlamı kıyamet demek. “pandima koptu” olarak kullanıyorlar.